PROJEKTAS

Visos dienos mokyklos paslaugų prieinamumo didinimas Panevėžio rajono ir Šiaulių rajono mokyklose

Nr. 10-059-K-0027

 

Panevėžio rajono savivaldybės administracija 2025 m. birželio 17 d. pasirašė projekto „Visos dienos mokyklos paslaugų prieinamumo didinimas Panevėžio rajono ir Šiaulių rajono mokyklose“ (toliau – Projektas) įgyvendinimo sutartį su VšĮ Centrine projektų valdymo agentūra dėl projekto finansavimo iš Europos Sąjungos fondų lėšų, Bendrojo finansavimo lėšų ir Panevėžio rajono savivaldybės lėšų. Bendra projekto vertė – 1 098 699,70 Eur, iš jų – 838 544,12 Eur Europos Sąjungos fondų lėšos, 147 978,34 Eur bendrojo finansavimo lėšos ir 112 177,24 Eur nuosavas Panevėžio rajono savivaldybės įnašas.

Projekto partneriai – Panevėžio r. Paįstrio Juozo Zikaro gimnazija, asociacija „Sinaptica“ (Rumunijos Respublika), Šiaulių r. Dubysos aukštupio mokykla, Panevėžio r. Pažagienių mokykla-darželis, Panevėžio r. Piniavos mokykla-darželis, Panevėžio rajono švietimo centras, Panevėžio r. Krekenavos Mykolo Antanaičio gimnazija, Panevėžio r. Velžio gimnazija, VšĮ „Mokymai visuomenei ir personalui“, Panevėžio r. Raguvos gimnazija ir Panevėžio r. Smilgių gimnazija.

Projektas įgyvendinamas pagal 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-02-01 „Įgyvendinti įtraukųjį švietimą“ kvietimą Nr. 10-059-K „Visos dienos mokyklos paslaugų prieinamumo didinimas“.

Projekto tikslinė grupė – Panevėžio rajono mokiniai (įskaitant SUP turinčius vaikus), jų tėvai (globėjai, rūpintojai), mokytojai, specialiąją pagalbą teikiantys asmenys, švietimo pagalbos specialistai.

Projektas tikslas – sumažinti nepalankios aplinkos įtaką vaiko raidai ir sukurti ir įdiegti priemonių įtraukiajam ugdymui ir švietimo pagalbai bendrojo ugdymo mokyklose paketą, užtikrinantį didesnį švietimo prieinamumą Panevėžio rajono savivaldybėje.

Dėl nepakankamo finansavimo Panevėžio rajono savivaldybėje ir Šiaulių rajono savivaldybėje nėra galimybės užtikrinti visos dienos mokyklos paslaugų prieinamumą bendrojo ugdymo mokyklose. Projekto metu bus diegiamos priemonės įtraukiajam ugdymui, bet ir investuojama ir kuriamos veiklos, kurios gerins gabių ir didelį mokymosi potencialą turinčių mokinių mokymosi sąlygas. Dėmesys bus skiriamas gabių vaikų potencialo ugdymui, kuriant individualizuotas programas ir veiklas, taip pat vaikams iš socialinės rizikos aplinkų, kurie dažnai susiduria su socialinės atskirties ir finansinių išteklių stoka. Bus sprendžiamos emocinių bei elgesio sutrikimų turinčių vaikų problemos, stiprinant psichologinę pagalbą ir pritaikant ugdymo aplinką jų poreikiams. Taip pat numatoma gerinti imigrantų vaikų socialinę integraciją, mažinant kalbos ir kultūrinius barjerus bei skatinant tarpkultūrinį supratimą. Mokyklose trūksta švietimo pagalbos ir neformaliojo ugdymo specialistų, todėl nėra galimybės teikti kokybiškas visos dienos mokyklos paslaugas. Projekto veiklos orientuotos ir į specialistų kompetencijų didinimą, ugdymo infrastruktūros gerinimą ir visų vaikų įtraukimą, užtikrinant vienodas galimybes mokytis, kurti ir tobulėti. Projekto metu mokyklos įdarbins grupės vadovus (auklėtojus ekspertus), kurie užtikrins ne tik mokinių priežiūrą, bet ir padės atliekant namų darbus, lydės į neformaliojo ugdymo veiklas, vykdys veiklas lauke. Projekto metu bus keliama specialistų, dirbančių su SUP mokiniais, kvalifikacija ir teikiamos edukacinės ir terapinės veiklos SUP vaikams.

Projekto lėšomis bus finansuojamas grupės vadovų, mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų darbo užmokestis, stiprinamos su SUP vaikais dirbančių švietimo pagalbos specialistų ir mokytojų kompetencijos, organizuojami edukaciniai ir terapiniai užsiėmimai SUP poreikių turintiems vaikams (hipoterapijos, kaniterapijos, miško, meno ir kiti), organizuojamas šeimų ir bendruomenių palaikymas ir bendradarbiavimas. Numatoma įsigyti sensorinės įrangos, kompiuterinės technikos, baldų, edukacinių priemonių ir kitų prekių, būtinų kokybiškam paslaugų teikimui visos dienos mokyklos modelyje.

Šis projektas reikšmingai prisidės prie įtraukiojo ugdymo plėtros Panevėžio rajone, užtikrindamas kokybišką ir prieinamą pagalbą mokiniams, jų šeimoms ir švietimo pagalbos specialistams.

Projekto įgyvendinimo laikotarpis – 2025 m. birželio mėn. – 2028 m. birželio mėn.

Daugiau informacijos apie projektą gali suteikti projekto vadovė Jurgita Vaitiekūnienė, Panevėžio rajono švietimo centro direktorė, tel. +370 611 29 954.

 

Panevėžio rajono savivaldybės administracijos informacija

 

 PROJEKTAS

„PRIEDANGŲ INFRASTRUKTŪROS PLĖTRA PANEVĖŽIO RAJONE”

Panevėžio rajono savivaldybės administracija įgyvendina projektą Nr. VRM-001-K-015 „Priedangų infrastruktūros plėtra Panevėžio rajone“, parengtą pagal Civilinės saugos stiprinimo ir plėtros programos pažangos priemonę Nr. 07-019-10-04-01 „Stiprinti pasirengimą valdyti krizes ir ekstremaliąsias situacijas ir šalinti jų padarinius“.

Bendra projekto vertė – 200 000,00 Eur. Projektas finansuojama Valstybės gynybos fondo lėšomis.

Projekto trukmė: 2025 m. gegužės 2– 2026 m. lapkričio 2 d.

Projekto tikslas – didinti Panevėžio rajono esamų priedangų ir infrastruktūros atsparumą bei jų pritaikymą riboto judumo asmenims.

Projekto rezultatai  – pagerinta Panevėžio rajone 6 esamų priedangų infrastruktūra įsigyjant prekių (generatorių, vikšrinių laiptų kopiklių, evakuacines duris, apsauginius langų skydus) ir paslaugas (priverstinės vėdinimo, gaisro aptikimo ir signalizavimo sistemų, evakuacinių išėjimų pritaikymas riboto judumo asmenims su evakuacinio apšvietimo įrengimu, rezervinio elektros energijos tiekimo iš generatoriaus ir apsauginių skydų langams įrengimu). Planuojama pasiekti trečią priedangų atsparumo lygį. Šios priemonės užtikrins kiek įmanoma geresnį gyventojų komfortą bei jų saugumą ekstremaliomis sąlygomis, prisidės prie rizikos veiksnių lygio mažinimo gyventojų gyvybei ir sveikatai karinių ir hibridinių grėsmių atveju.

Projekto partneriai:

1.    Panevėžio r. Pažagienių mokykla-darželis

2.    Panevėžio r. Paliūniškio mokykla-darželis

3.    Panevėžio r. Paįstrio Juozo Zikaro gimnazija

4.    Panevėžio r. Raguvos gimnazija

5.    Panevėžio r. Velžio gimnazija

6.    Panevėžio r. Piniavos mokykla-darželis

Įgyvendinus projektą šios priedangos nebus išbrauktos iš Panevėžio rajono savivaldybės parinktų priedangų ir jų poreikio sąrašo ne mažiau kaip 5 metus.

Projekto vadovas – Aivaras Valantiejus, Juridinio skyriaus patarėjas, atliekantis
savivaldybės parengties pareigūno funkcijas, tel. +370 45 50 37 27, mob. +370 620 70 238, el. p.
Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.

Panevėžio rajono savivaldybės administracijos informacija

 

Projektas „Tūkstantmečio mokyklos II“

 

 

 

Projekto Nr. 10-012-P-0001

Projekto trukmė: 2024 m. sausio 31 d. – 2026 m. balandžio 30 d.

Projekto finansavimo suma – 120 020 428,53 Eur.

Tinkamų finansuoti lėšų suma – 120 077 883,61 Eur.

Projekto aprašymas

Projektas „Tūkstantmečio mokyklos II“ vykdomas pagal 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo plėtros programos pažangos priemonę Nr. 12-003-03-01-01 „Įgyvendinti „Tūkstantmečio mokyklų“ programą“. Projektas finansuojamas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (EGADP) bei Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.

 

Projekto „Tūkstantmečio mokyklos II“ tikslas – projekte dalyvaujančiose Lietuvos savivaldybėse sukurti integralias, optimalias ir kokybiškas ugdymo(si) sąlygas mokinių pasiekimų atotrūkiams mažinti. Šiuo projektu įgyvendinama dalis „Tūkstantmečio mokyklų“ (TŪM) programos: vykdomos veiklos 36 Lietuvos savivaldybėse (II srautas).

 

Projekto veiklos:

1)  mokyklų vadovų ir kitų pedagoginių darbuotojų kompetencijų stiprinimas;

2)  infrastruktūros kūrimas, plėtra ir atnaujinimas;

3)  mokyklų veiklos tobulinimas keturiose srityse: lyderystė veikiant, įtraukusis ugdymas, kultūrinis ugdymas, STEAM ugdymas;

4)  konsultavimas, rekomendacijų ir analizių rengimas;

5)  projekto veiklų sklaida (viešinimo ir komunikacijos veiklos). Projekto tikslinė grupė – bendrojo ugdymo mokyklų mokytojai.

 

Projekto tikslinės grupės - bendrojo ugdymo mokyklų darbuotojai, jų vadovai, mokiniai ir mokyklų bendruomenės.

 

Panevėžio r. Paįstrio Juozo Zikaro gimnazija yra projekto partnerė ir įgyvendina 1-3 punkte numatytas veiklas: infrastruktūros kūrimas, plėtra ir atnaujinimas, mokyklų vadovų ir kitų pedagoginių darbuotojų kompetencijų stiprinimas, mokyklų veiklos tobulinimas keturiose srityse: lyderystė veikiant, įtraukusis ugdymas, kultūrinis ugdymas, STEAM ugdymas.

 

Europos socialinio fondo agentūra yra projekto vykdytoja, kuri įgyvendina konsultavimo, rekomendacijų ir analizių rengimo bei komunikacijos veiklas (įvardintas 4-5 punkte).

 

Siekiami rezultatai

  •  Padidėjusi pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo (PUPP) metu bent pagrindinį lietuvių kalbos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis;
  •  Padidėjusi PUPP metu bent pagrindinį matematikos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis;
  • Sumažėjusi bendrojo ugdymo mokyklų 1–8 klasių komplektų, kurie yra jungtiniai, dalis; 
  •  Padidėjęs vienai sąlyginei mokytojo pareigybei tenkančių mokinių skaičius bendrojo ugdymo mokyklose; 
  • Sumažėję mokinių pasiekimų atotrūkiai tarp projekte dalyvavusių savivaldybių teritorijose esančių mokyklų.

 

Projektas „Galimybių mokykla“

 

Panevėžio rajono Paįstrio Juozo Zikaro gimnazija partnerio teisėmis dalyvauja projekte „Galimybių mokykla“ Nr. 10-072-P-0001, kuris yra finansuojamas ES fondų lėšomis ir bendrojo finansavimo lėšomis

Šio projekto tikslas – stiprinti ugdymo, atliepiančio mokinių amžių ir poreikius, kokybę.

Projekto įgyvendinimas – nuo 2024 m. balandžio mėn. iki 2027 m. liepos mėn.

Projekto vykdytojas – Nacionalinė švietimo agentūra.

Projektas įgyvendinamas su daugiau nei 800 partnerių.

Bendras projekto biudžetas – 19 187 021,64 Eur

Projekte numatytos veiklos:

·         inovatyvaus, personalizuoto ugdymo turinio ir priemonių kūrimas priešmokykliniame ir pradiniame ugdyme;

·         didelį mokymosi potencialą turinčių mokinių ugdymo turinio turtinimas;

·         vadovėlių, skirtų tautinėms mažumoms gimtosioms kalboms mokytis, parengimas;

·         vadovėlių bendrojo ugdymo mokykloms įsigijimas įtraukiant ir profesinio mokymo įstaigas, vykdančias bendrojo ugdymo programas;

·         visuomeninio ugdymo ir gamtos mokslų nacionalinių mokinių pasiekimų patikrinimų (NMPP) 4 ir 8 kl. rengimas.

Projekto tikslinė grupė: mokytojai, švietimo pagalbos specialistai, mokyklų vadovai, mokyklos bendruomenė, mokiniai ir ugdytiniai, tyrėjai, Nacionalinės švietimo agentūros darbuotojai.

Projektas Nr. 10-072-P-0001 įgyvendinamas pagal 2021–2030 m. švietimo plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonę Nr. 12-003-03-01-03 „Užtikrinti visiems prieinamą šiuolaikinį ugdymo turinį“.

 

Daugiau informacijos apie projektą galima rasti projekto vykdytojo Nacionalinės švietimo agentūros tinklapyje: https://www.nsa.smm.lt/projektai/vykdomi-projektai/projektas-galimybiu-mokykla/

 

 

ESF projektas NR. 09.2.1-ESFA-V-719-01-0001 „Kokybės krepšelis“

Gimnazijos veiklos tobulinimo planas (Projektas „Kokybės krepšelis“)

Projekto „Kokybės krepšelis“ įgyvendinimo etapų pristatymas

2021–2022 MOKSLO METŲ 1 - IV KLASIŲ (KOKYBĖS KREPŠELIS) MOKINIŲ IR MOKYTOJŲ KONSULTACIJŲ GRAFIKAS

2022–2023 MOKSLO METŲ 1 - IV KLASIŲ (KOKYBĖS KREPŠELIS) MOKINIŲ IR MOKYTOJŲ KONSULTACIJŲ GRAFIKAS

VEIKLOS TOBULINIMO ATASKAITA (už pirmuosius veiklos tobulinimo metus)

Projekto „Kokybės krepšelis“ gerosios patirties sklaida

 2023 m. birželio 14 d. Paįstrio Juozo Zikaro ir Krekenavos Mykolo Antanaičio gimnazijos organizavo gerosios patirties sklaidą Panevėžio rajono mokytojams apie projektą „Kokybės krepšelis“. Mokytojai skaitė pranešimus: „Patyriminės veiklos dalykų pamokose. Užsienio patirties sklaida“, „Pojūčio pasaulis“, „Tvarumo kompetencija per kūrybiškumo prizmę“. 

">Gerosios patirties sklaida

ATASKAITA

    2022 - 2023 mokslo metams besibaigiant, birželio 5d. Paįstrio Juozo Zikaro gimnazijos pažangiausi 1-4 klasių mokiniai, iš Krepšelio lėšų, vyko į pažintinę patyriminę edukaciją į Vilnių. Pradinių klasių mokiniai dalyvavo patyriminėje edukacijoje ,,Mokslo laboratorija“. Užsiėmimo metu mokiniai susipažino su įdomiomis, įvairiomis veiklomis, kuriose ir patys galėjo dalyvauti. Pradinukams buvo labai įdomu susipažinti su sausu ledu, sužinoti kaip jis pasigamina. Daug emocijų suteikė eksperimentai su azotu. Sužinojo ir patyrė netikėtų bandymų su balionu. Stebėjo ir sužinojo, kaip užgesinti ugnį jos neužpučiant ir neužgesinant vandeniu. Po patyriminės edukacijos ,,Mokslo laboratorija“, pradinukai aplankė pagrindinius sostinės objektus: Gedimino bokštą, Vilniaus Katedrą, televizijos bokštą.

                                                                                           Pradinių klasių mokytoja Gitana Normantė

">Mokslo laboratorija

   2023 m. balandžio 30 d. Paįstrio Juozo Zikaro gimnazijos 2 ir 3 klasės mokiniai dalyvavo pažintinėje, patyriminėje edukacijoje ,,Vilnos kelias", kuris vyko Ukmergės rajone, privačiame ūkyje. Mokiniai susipažino su ūkio istorija, sąsaja su vilna ir kuo ji ypatinga. Praktinėje dalyje mokiniai patys kirpo avį, plovė, kedeno, karšė vilną. Sužinojo ir patyrė įvairius vilnos apdirbimo variantus. Gamino iš vilnos asmeninį suvenyrą. Žaidė žaidimus, patys gamino plovą, vaišinosi. Įgijo žinių, patyrė įdomių įspūdžių, smagių emocijų.

                                                  Pradinių klasių mokytoja Gitana Normantė

">Vilnos kelias

Dalyvaujant projekte „Kokybės krepšelis“ 2.5. punkte buvo suplanuota išvyka į užsienį. Paįstrio Juozo Zikaro gimnazijos mokytojai kėlė kvalifikaciją 2023 m. balandžio 23-26 d. pagal akredituotą programą „Užsienio (Škotijoje) švietimo įstaigų patirtis gerinant mokinių pasiekimus“. Pedagogai tobulino mokytojo profesinę kompetenciją „Mokinio pažinimo ir jo pažangos pripažinimo“. Ugdymo geroji patirtis paskatino kūrybiškai taikyti naujoves, kurios praturtino patirtį, padėjo formuoti pozityvų požiūrį į ugdymo kaitą. Programos pagrindas – mokinių pasiekimai ugdymo įstaigose, susitikimai su švietimo darbuotojais, aktyvus informacijos rinkimas, gerosios patirties atpažinimas ir pasirengimas perteikti žinias Panevėžio rajono pedagogams.

">„Užsienio (Škotijoje) švietimo įstaigų patirtis gerinant mokinių pasiekimus“

 

Gimnazijos bendruomenė džiaugiasi projekto „Kokybės krepšelis“ lėšomis įsigyta profesionalia aktų salės muzikine įgarsinimo ir apšvietimo įranga. Salėje vyksta viešojo kalbėjimo pamokos. Mokiniai veda renginius ugdydami savo kūrybiškumą, meninius gebėjimus. Visi gimnazijos mokiniai naudojasi mokymosi galimybėmis kitose erdvėse. 

 

 

4 klasės mokiniai ir mokytoja nuo rugsėjo džiaugiasi nauja interaktyviąja lenta – ekranu. Čia ne tik rašoma baltoje lentoje, bet galima žaisti mokomuosius žaidimus. Mozabook programoje žavi 3D vaizdai, garso ir vaizdo įrašai.

">4 klasės mokiniai

 

Nuo rugsėjo veikianti  interaktyvioji lenta, programinė įranga, pritaikyta interaktyviems ekranams MozaBook labai padeda vesti biologijos ir geografijos  pamokas. MozaBook plečia mokymo priemones su universaliomis iliustracijomis, animacijomis ir įdomiomis prezentacijų galimybėmis. Mokiniams patinka 3D modeliai. Jie vaizduose gali būti laisvai sukinėjami, su pasakojimais, integruotomis animacijomis ir viktorinomis. Įdomios sukurtos pamokos. Pagyvina pamoką naudojami įrankiai, pvz kauliukų metimas kviečiant atsakinėti, laikrodis nustatytas užduočiai ir linksmos animacijos, tokios, kaip ,,skeletų šokis“.

">Biologija, geografija

 

Mokymosi sąlygų pagerinimui atnaujinta informacinių technologijų kabineto įranga.  Įsigyti 25
kompiuteriai iš projekto „Kokybės krepšelis" lėšų.

">Kompiuterių klasė

Sensorika - tai organizmo fiziologinis gebėjimas suvokti aplinką ir savo kūną. Tinkamai suvokiami pojūčiai įgalina sėkmingai adaptuotis aplinkoje, o sutrikimai - neigiamai įtakoja emocinę būseną, elgseną, mokymosi procesą ir t.t.

Sensorinės įranga ir priemonės padeda stimuliuoti žmogaus pojūčius – klausą, regą, uoslę, skonį ir lytėjimą. Siekiama sukelti pozityvius pojūčius, motyvuoti mokytis, padėti atsipalaiduoti ir nusiraminti. Sensoriniai kambariai naudojami ne tik terapijai, edukacijai bet ir pramogoms.

 

Džiaugiamės, kad šiais mokslo metais sensorikos kabinetą turime ir mūsų gimnazijoje.

">Sensorinis kambarys

       

       2022 m. gruodžio 8 d. vyko projektas: „Patirties perdavimo iniciatyva jaunimui“, kuriame dalyvavo I-III klasių mokiniai ir jų klasių vadovės.

       Projekto tikslas – skatinti jaunimo ir bendruomenės vyresnės kartos atstovų bendradarbiavimą, išsaugant krašto žmonių patirtį ir tradicijas. Projekto metu buvo perduodama patirtis mokiniams, kaip kepti meduolius, juos dekoruoti.
       Projektas skirtas ugdyti pažinimo menines ir kulinarines kompetencijas per tradicinius gaminius, atskleisti mūsų šalies etinės kultūros išskirtinumą, jos archaiškumą, neišsenkantį kūrybiškumą jaunimui. Projekto vadovė: Inga Vilkė

">Projektas: „Patirties perdavimo iniciatyva jaunimui“

 

 

Projektas „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“

 Projektas „Bendrojo ugdymo turinio ir organizavimo modelių sukūrimas ir išbandymas bendrajame ugdyme“

Paįstrio Juozo Zikaro gimnazija dalyvauja NŠA projekte „BENDROJO UGDYMO TURINIO IR ORGANIZAVIMO MODELIŲ SUKŪRIMAS IR IŠBANDYMAS BENDRAJAME UGDYME“

Mūsų gimnazija dalyvavo  NŠA  projekte „Bendrojo ugdymo turinio ir organizavimo modelių sukūrimas ir išbandymas bendrajame ugdyme“, kurio trukmė buvo 2018 m. gegužės 31 d. – 2022 m. gegužės 30 d. Kaip mums sekėsi įgyvendinti šį projektą, skaitykite išleistoje knygoje „Ugdymo organizavimo ir mokymosi pagalbos teikimo modeliai mokinių žemiems pasiekimams“ 110 psl.
Knygos nuoroda:
 https://www.nsa.smm.lt/projektai/wp-content/uploads/2022/10/modelis_2022_10_20_viesinimui.pdf

 

 

 

Gegužės 22-26 dienomis dvi mokytojos Angela ir Cristina lankėsi Paįstrio Juozo Zikaro gimnazijoje, kur įgijo patirties bei susipažino su Lietuvos švietimo sistema. Partneriai iš Vulcan Secondary School No. 4, Hunedoara county, Romania vykdo projektą KA121, kurio tikslas – mokytis bei stebėti kitų šalių mokytojų darbo veiklas, taip pat keistis gerąja patirtimi. Vykdydami  mobilumą projekto partneriai siekia šių strateginių tikslų: skaitmeninių įgūdžių, įtraukimo, kalbų įgūdžių (anglų k.),  aplinkos apsaugos ir tvaraus  vystymosi. 

 
Projekto organizatorė anglų k. mokytoja Judita

">Projektas KA121

Erasmus+ programos mobilumo projektas „Ateities mokslas su IKT”

Erasmus+ KA210 projektas „Mokiniai ir mokyklos siekiančios žaliosios vėliavos“

 

Mūsų mokyklos mokiniai dalyvauja Erasmus+ projekte “The students and schools with green glag”, Italijoje.

">Erasmus+ Italija

 

Panevėžio r. Paįstrio Juozo Zikaro gimnazija su partneriais iš Turkijos,  Ispanijos ir Italijos dalyvauja Erasmus+ KA 210 “The students and schools with green flag” projekte Turkijoje. Pirmoji diena praėjo su tradiciniais šokiais, patiekalais ir populiariu šioje šalyje sportu. Kiekviena komanda pristatė savo šalies antrinių atliekų rūšiavimo tvarką, susipažino ir išbandė populiarią piešimo ant vandens techniką iš perdirbtų medžiagų. 

 

Erasmus+ KA122 bendrojo ugdymo projektas „Technological Teachers for Education of Future“